Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over het bestellen van containers, de levering of over iets anders? Veel vragen die we vaak krijgen, hebben we hier alvast beantwoord. Misschien staat jouw vraag er ook tussen. Zo niet, gebruik dan de chat onderin of neem contact op.
Algemene vragen
Kan ik alleen online containers bestellen?
Ja, wij accepteren alleen online bestellingen. Alleen dan kunnen wij alle bestellingen snel en goed afhandelen. Voor vragen of hulp bij het bestellen kunt u ons tijdens kantoortijden (ma. t/m vr. van 8:00 tot 17:30 uur en zaterdag van 8:00 tot 16:00) telefonisch bereiken.
Zijn de tarieven in heel Nederland geldig?
Onze tarieven zijn geldig in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Wil je een container bestellen op één van de Waddeneilanden? Neem dan contact met ons op.
Woon je in Zeeuws-Vlaanderen (NL)? Dan worden de kosten voor de Westerschelde tunnel doorbelast.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
De container betaal je gemakkelijk via iDEAL, met je creditcard of achteraf via Klarna. Wil je achteraf betalen met Klarna? Dan word je getoetst. Het kan zijn dat er een melding volgt dat je niet wordt geaccepteerd. Hierop hebben wij helaas geen invloed. Je kunt wel alsnog met iDEAL of creditcard betalen.
Betaal je via Klarna? Dan ontvang je een extra mail van Klarna met daarin de factuur. Volg de instructies in de mail om de factuur te betalen. De factuur dien je 14 dagen na ontvangst te voldoen.
Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling
Helaas merken wij dat onze e-mails nogal eens in de spam-box belanden. We adviseren je om daar even te kijken. Je ontvangt van ons twee bevestigingen: Allereerst een bevestiging direct na het plaatsen van de bestelling. Nadat wij de order hebben doorgestuurd en de datum is bevestigd, ontvang je ook hiervan een bevestiging. Dit doen wij alleen binnen kantoor uren, dus hier kan tijd tussen zitten als je bijvoorbeeld ‘s avonds hebt besteld.
Kan ik een factuur op bedrijfsnaam krijgen?
In het bestelproces krijg je de mogelijkheid om te kiezen voor bedrijfsnaam. Deze komt, wanneer deze is ingevuld, op de factuur te staan. De factuur ontvang je direct na je bestelling als bijlage. Let op; deze kan ook in je spam-box terecht komen.
Heb je regelmatig containers nodig voor je bedrijf (aannemers, hoveniers), neem dan eens contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, wanneer je de bestelling uiterlijk één werkdag voor plaatsing voor 16.00 uur annuleert, krijg je het volledige bedrag teruggestort. Annuleer je later dan 16.00 uur, dan brengen wij annuleringskosten in rekening.
De kosten voor het annuleren van een container t/m 10m3 zijn € 120,00. Voor containers vanaf 15m3 zijn de kosten € 175,00. Deze kosten verrekenen wij met het reeds betaalde bedrag.
Heb je een Big Bag besteld, maar hoeft deze niet afgevoerd te worden? Dan ontvang je de afvoer- en afvalkosten retour. Je betaalt in dit geval alleen de kosten voor de Big Bag. Deze zijn 39 euro, inclusief verzendkosten. De Big Bag is dan jouw eigendom.
Vragen over afvalcontainers
Hoe snel worden afvalcontainers geplaatst?
Opdrachten die op werkdagen voor 16.00 uur worden doorgegeven worden veelal de volgende werkdag geplaatst. Je ontvangt van ons de bevestiging per mail zodra wij op onze beurt een bevestiging hebben ontvangen van de vervoerder.
In drukke periodes (bijv. zomermaanden en speciale dagen), lukt het niet altijd om de container de volgende werkdag te plaatsen. Meestal wordt hij dan de dag erna geplaatst. Tip: wil je een bepaalde dag beginnen, laat de container dan, als mogelijk, een dag eerder plaatsen.
Hoe laat wordt de afvalcontainer geplaatst?
Per dag worden alle plaatsingsopdrachten op route ingepland. De plaatsingstijd hangt af van de route van de wagen. Op de dag van plaatsing kunnen wij navragen of uw container voor de ochtend of middag ingepland staat.
In drukke periodes geven niet al onze vervoerders een tijdsindicatie omdat zij zich hieraan dan niet altijd kunnen houden. Tip: wil je een bepaalde dag beginnen, laat de container dan, als mogelijk, een dag eerder plaatsen.
Wordt de container ‘s ochtends vroeg geplaatst?
Onze vervoerders rijden van 7.00 uur tot 18.00 uur. De containers worden op een zo efficiënt mogelijke route geplaatst, ergens binnen deze tijd. Wanneer je ruim op tijd (2 werkdagen) de opdracht voor een container plaatst, kunnen wij een verzoek indienen bij de planning voor een dagdeel. Let op: dit betekent niet altijd dat de inzamelaar aan dit verzoek kan voldoen. Soms zijn er ook onvoorziene zaken waardoor de planning toch anders loopt.
Tip: wil je een bepaalde dag beginnen, laat de container dan, als mogelijk, een dag eerder plaatsen.
Hoe lang mag de afvalcontainer blijven staan?
De afvalcontainer mag tot 4 weken huurvrij blijven staan. Heb je de container langer nodig? Dat is geen probleem. Na 4 weken betaal je 15 euro huur per week voor een container t/m 10m3. Voor grotere containers (14, 20, 40m3) is de huurprijs per week 35 euro. Let op: Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Let op: 4 weken is de door ons bepaalde huurvrije periode. Gemeenten in Nederland hanteren eigen periodes die kunnen verschillen van 48 uur tot 8 weken. Check dit daarom altijd bij je gemeente.
Mag de container langer dan 4 weken blijven staan?
De afvalcontainer mag tot 4 weken huurvrij blijven staan. Heb je de container langer nodig? Dat is geen probleem. Na 4 weken betaal je voor containers t/m 10m3, 15 euro huur per week. Voor grotere containers (14m3, 15m3, 20m3, 40m3) is de huurprijs per week 35 euro.
Let op: Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Wanneer wordt de container afgevoerd?
De afvalcontainer wordt niet automatisch opgehaald na 4 weken. Je geeft zelf door wanneer hij weg mag.
Dit kun je als volgt doen:
– Met de afvoerknop in de bevestigingsmail van de bestelling.
– Via het afvoerformulier op de website
– Telefonisch
– Via de chat
Blijft de container langer dan 4 weken staan, dan wordt er vanaf dat moment huur gerekend. De huur bedraagt € 15,00 per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Voor grotere containers 14m3, 20m3 en 40m3 wordt een huurprijs van 35 euro per weer gerekend. Wanneer er geen afvoeropdracht wordt afgegeven volgt er eens per week een huurfactuur.
Wat is de prijs van een afvalcontainer?
De prijs van een container wordt bepaald door het afvalsoort en de inhoudsmaat van de container. De aangegeven prijzen zijn inclusief alle kosten: 4 weken huur, BTW, transport- en verwerkingskosten.
Zijn er extra kosten?
Wij hanteren een all-in tarief. Dit is echter wél op basis van een aantal voorwaarden:
1. Het juiste afvalsoort zit in de container bij afvoeren.
Wanneer er een afvalsoort in de container zit dat “duurder” is dan de bestelde afvalsoort (bijv. puin besteld en bouwafval afgevoerd), dan wordt er een correctie factuur gestuurd voor de meerprijs.
2. De container kan vrij en veilig geplaatst en afgevoerd worden.
Wanneer de chauffeur niet bij de container kan of de container niet kan plaatsen vanwege de ruimte, wordt er een loze rit berekend. Ook wanneer de container overbeladen is waardoor deze niet veilig over weg kan, wordt een loze rit berekend.
Een loze rit bedraagt €90,- incl. btw.
3. Er zitten geen matrassen of elektrische apparaten in.
Matrassen mogen i.v.m. brandgevaar niet in de container. Ook niet in een grofvuilcontainer. Mocht de afvalverwerker een matras aantreffen worden de kosten a €50,- per matras doorbrekend.
Voor elektrische apparaten geldt een toeslag per apparaat van 40 euro. In Nederland moeten deze naar een recycle plek worden gebracht. Dit kan bij bouwmarkten, de gemeentewerf en elektronica winkels. Ook neemt de kringloop apparaten aan om te repareren of te gebruiken voor de onderdelen.
4. De container staat langer dan 4 weken.
Na 4 weken betaal je €15,00 huur per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Voor grotere containers geldt een huurprijs van 35 euro per week. Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht opdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Zijn de prijzen voor containers inclusief BTW?
Ja. De prijzen zijn incl. alle kosten, dus ook de BTW zit in de prijs begrepen. Wanneer je de prijzen exclusief BTW wil zien, kun je rechtsboven klikken op ‘Excl. BTW’.
Kan ik achteraf een naheffing krijgen?
Wij hanteren een all-in tarief. Dit is echter wél op basis van een aantal voorwaarden:
1. Het juiste afvalsoort zit in de container bij afvoeren.
Wanneer er een afvalsoort in de container zit dat “duurder” is dan de bestelde afvalsoort (bijv. puin besteld en bouwafval afgevoerd), dan wordt er een correctie factuur gestuurd voor de meerprijs.
2. De container kan vrij en veilig geplaatst en afgevoerd worden.
Wanneer de chauffeur niet bij de container kan of de container niet kan plaatsen vanwege de ruimte, wordt er een loze rit berekend. Ook wanneer de container overbeladen is waardoor deze niet veilig over weg kan, wordt een loze rit berekend.
Een loze rit bedraagt €90,- incl. btw.
3. Er zitten geen matrassen of elektrische apparaten in.
Matrassen mogen i.v.m. brandgevaar niet in de container. Ook niet in een grofvuilcontainer. Mocht de afvalverwerker een matras aantreffen worden de kosten a €50,- per matras doorberekend.
Voor elektrische apparaten geldt een toeslag per apparaat van 30 euro. In Nederland moeten deze naar een recycle plek worden gebracht. Dit kan bij bouwmarkten, de gemeentewerf en elektronica winkels. Ook neemt de kringloop apparaten aan om te repareren of te gebruiken voor de onderdelen.
4. De container staat langer dan 4 weken.
Na 4 weken betaal je €15,00 huur per week voor 3m3, 6m3 en 10m3 containers. Voor grotere containers geldt een huurprijs van 35 euro per week. Je dient zelf aan te geven dat de container moet worden afgevoerd. Zolang er geen afvoeropdracht opdracht volgt, wordt er per week een nieuwe huurfactuur verstuurd.
Ik heb een container voor puin besteld, maar er zit bouw- en sloopafval in. Kan ik dit veranderen?
De uiteindelijke inhoud van de container bepaalt wat de kosten worden. Het is goed denkbaar dat je uitgaat van puin maar dat er toch ook wat bouw- en sloopafval in terecht komt. Laat ons dit dan telefonisch of per mail weten vóór de container wordt afgevoerd. Dan weet de afvalverwerker waar hij het afval moet storten. Na het afvoeren ontvang je van ons een correctiefactuur voor de juiste afvalsoort.
Wat gebeurt er als er niet-toegestane afvalstoffen in mijn container zitten?
De verwerker controleert na het afvoeren, de inhoud van de container. De container wordt verwerkt op basis van de inhoud. In het geval dat er niet toegestane afvalstoffen in zitten zal het verwerkingstarief aangepast worden en ontvang je een correctiefactuur van de aanvullende kosten. Weet je van te voren dat er ander afval in de container zit? Meld ons dit bij de afvoeropdracht.
Wat gebeurt er als er mogelijk asbest(houdend) afval in de container zit?
Bij aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt als zijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Heb je vermoeden dat er asbest aanwezig is? Gooi dit dan nooit zomaar in de container. Neem contact met ons op.
Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
Containers worden in heel Nederland geplaatst. Er geldt echter wel een toeslag op de Waddeneilanden en in Zweeuws-Vlaanderen (NL). Check altijd van tevoren welke regels er in jouw gemeente gelden voor het plaatsen van containers.
Hoe vol mag ik de container vullen?
De vrachtwagens rijden met de containers (met een net) over de snelweg. Het is daarom belangrijk dat er geen afval af kan waaien of vallen. Onze richtlijn is dat afval tot maximaal 20 centimeter boven de rand (mits stabiel) gevuld mag worden met uitzondering van de Big Bags, de 20m3 containers en de 40m3 containers. Deze mogen maximaal tot aan de rand worden gevuld.
De chauffeur bepaalt op locatie of hij het veilig vindt om met de container te rijden. Mocht hij besluiten om de container te laten staan, wordt hier mogelijk een loze rit voor gerekend.
Wat zijn de kosten van een loze rit?
Wanneer de container of big bag niet kan worden afgevoerd, noemen wij dit een loze rit. De kosten hiervoor zijn € 120,00 incl. btw. Voor grote containers (15m3, 20m3 en 40m3 containers) zijn de kosten van een loze rit € 175,00 incl. btw.
Vragen over rolcontainers
Welke rolcontainer heb ik nodig?
Elke onderneming heeft ander bedrijfsafval. Van de ene afvalsoort heb je meer en wil je een grotere container of deze mag vaker worden geleegd. Heb je een horecazaak, dan kun je bijvoorbeeld denken aan een container voor organisch afval, glas, restafval en papier/karton. Bestel je voor een klein kantoor, dan zijn containers voor restafval, papier/karton en PD meer passend. Je bestelt gemakkelijk een rolcontainer die is samengesteld voor jouw situatie. Wil je graag advies? Neem contact met ons op en we denken met je mee over wat het beste bij jouw onderneming past.
Wat is de prijs van een rolcontainer?
Dat is per container en afvalsoort verschillend en hangt ook af van hoe vaak we de container legen. Een overzicht van de tarieven vind je in onze tarievenlijst. Je betaalt onder andere voor het transport en de verwerking van de afvalsoort. Sommige afvalsoorten zijn voordeliger om te verwerken dan restafval. Papier en karton is bijvoorbeeld een stuk goedkoper en kan beter gerecycled worden als het apart wordt aangeboden. Het is daarom interessant om dit apart aan te bieden.
Zit ik vast aan een langlopend contract?
Je zit niet vast aan ingewikkelde trajecten of langlopende contracten. Je kan kiezen tussen twee type overeenkomsten: een jaarcontract of een maandelijks opzegbaar contract. Wanneer je kiest voor een jaarcontract, profiteer je van 10% korting. Dit wordt na een jaar automatisch omgezet naar een maandelijks opzegbaar contract. Zo zit je nergens lang aan vast.
Ik ben een particulier, kan ik dan ook een rolcontainer bij jullie huren?
We verhuren rolcontainers voor bedrijfsafval, dat betekent dat je als particulier helaas geen rolcontainer bij ons kunt huren.
Wanneer wordt mijn rolcontainer geplaatst?
We proberen de container te plaatsen op de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling. Wanneer je hebt aangegeven dat de ingangsdatum zo snel mogelijk mag zijn, wordt de container binnen 1 week geplaatst. Na de bestelling ontvang je een welkomstmail met de plaatsingsdatum. De container wordt dan geplaatst tussen 7:00 en 18:00 uur.
Wanneer wordt mijn rolcontainer geleegd?
Je krijgt een afvalkalender, hierop zie je precies welke dagen je bedrijfsafval wordt opgehaald voor het komende jaar. Is de startdatum nog ver, dan krijg je de afvalkalender uiterlijk een week voor de eerste leging.
Belangrijk: zorg ervoor dat je container op de dag van de leging voor 7:00 uur ’s ochtends aan de openbare weg staat. We legen de container tussen 7:00 en 18:00 uur. Bij een gemiste leging kunnen we tegen kosten een extra leging inplannen. Neem daarvoor contact met ons op.
Mijn rolcontainer is niet geleegd, wat nu?
Dat vinden we erg vervelend en proberen we natuurlijk het liefst te voorkomen. Neem contact met ons op, dan plannen we snel een nieuwe leging in.
De leging staat gepland op een feestdag. Wanneer wordt mijn container nu geleegd?
Op feestdagen wordt er niet geleegd. Doordat de afvalkalender automatisch wordt gegenereerd, staan er soms wel legingen gepland op een feestdag. Ca. 1 á 2 weken voor de feestdag krijg je van ons te horen wanneer de inhaaldag is.
Hoe zwaar mag de rolcontainer zijn?
De container mag maximaal 90 kg/m3 wegen. Dit gewicht is berekend op basis van normaal gebruik. Heb je bijvoorbeeld veel etensresten in een restafval container, dan kan de container al snel te zwaar worden. Is de container herhaaldelijk te zwaar dan volgt er een verrekening van het extra gewicht. Als de container te zwaar is, dan zijn namelijk ook de verwerkingskosten van het afval hoger.
Wanneer ontvang ik mijn eerste factuur?
Het maandbedrag wordt automatisch geïncasseerd. Hier hoef je niks voor te doen. We factureren vooruit in de eerste week van de maand. Start je overeenkomst later in de maand, dan ontvang je de factuur de maand erop. Je betaalt dan voor de weken dat je de container hebt en we verrekenen dit met de eerste maand gratis.
Mijn rolcontainer is al vol maar wordt voorlopig nog niet geleegd. Wat nu?
Is de container vol maar is de eerstvolgende inzameldag nog niet in zicht? Vraag dan gemakkelijk een extra leging aan, dan komen we een keertje extra langs.
Wat kost een extra leging voor een rolcontainer?
Het tarief van een extra leging verschilt per container en afvalsoort, maar is in de regel ongeveer gelijk aan de prijs voor 1x per 4 weken legen (het kan net iets duurder of goedkoper zijn) zoals vermeld bij de tarieven.
Wat gebeurt er als er niet-toegestane afvalsoorten in mijn rolcontainer zitten?
Je mag uitsluitend afval in de container gooien waarvoor deze bestemd is. De gehele lijst vind je in de acceptatie voorwaarden. Als er ander afval wordt aangetroffen in de container, wordt mogelijk de container niet geleegd. Daarnaast volgt er dan een naheffing.
Mijn jaarcontract loopt binnenkort af. Wat gebeurt er met mijn contract?
Wanneer je jaarcontract afloopt wordt deze automatisch verlengd tegen het dan geldende tarief naar een overeenkomst die maandelijks opzegbaar is. Hier hoef je zelf niets voor te doen en zo zit je nergens aan vast.
Hoe zeg ik mijn contract op?
Wil je jouw contract opzeggen? Dat vinden we jammer om te horen. Bij een maandelijks opzegbaar contract kun je, zoals de naam al zegt, iedere maand opzeggen. Heb je een jaarcontract, dan is het niet mogelijk om gedurende het jaar op te zeggen. Je kunt dan pas opzeggen als het contract afloopt. Neem contact op met onze klantenservice om je opzegging te regelen.
Kan ik een maandelijks opzegbaar contract omzetten naar een jaarcontract?
Een maandelijks opzegbaar contract zet je gemakkelijk om naar een jaarcontract en zo profiteer je direct van het scherpe jaartarief (10% korting). Neem contact met ons op, dan zetten wij het voor je om.
Mijn contract is opgezegd. Krijg ik achteraf nog een rekening?
Na het beëindigen van de overeenkomst halen wij de container bij je op en deze wordt gereinigd. Voor de transportkosten en reiniging ontvang je een eindafrekening. Het tarief hiervoor vind je in de voorwaarden van de overeenkomst.
Vragen over Big Bags
Welke Big Bag heb ik nodig?
Dit hangt af van welk afval er vrij komt bij jouw klus. Kijk bij de afvalsoorten, op deze pagina’s staat per afvalsoort wat er wel en niet in de Big Bag mag.
Hoe lang mag de Big Bag blijven staan?
Er is geen maximale huurperiode voor de Big Bag. Wanneer de Big Bag vol is, kan je middels het afhaalformulier aangeven dat de Big Bag opgehaald mag worden.
Kunnen jullie een eigen Big Bag afvoeren?
Dit is helaas niet mogelijk. Alleen van onze eigen Big Bags kunnen wij de kwaliteit waarborgen die vereist is bij het afvoeren.
Kan ik mijn Big Bag bestelling annuleren?
Het afvoeren en verwerken van het afval zit in de prijs van de Big Bag inbegrepen.
Wil je achteraf toch geen gebruik maken van deze dienst? Dan kunnen wij dit verrekenen. De kosten van de Big Bag en het versturen bedragen 39 euro. Het verschil wordt teruggestort.
Hoe vraag ik een afvoeropdracht aan?
Mag de big bag worden afgevoerd? Vul dan dit formulier in.
De big bag wordt binnen 5 werkdagen afgevoerd. Big Bags mogen maximaal 2 meter van de openbare weg staan, moeten vrij bereikbaar zijn voor de chauffeur. Let erop dat er geen auto’s in de weg staan.
Wanneer de Big Bag niet afgevoerd kan worden en de chauffeur voor niets heeft gereden, wordt er een loze rit berekend.